Nog 1 nachtje slapen

Hallo allemaal,

Morgen vertrek ik voor 11 maanden naar Londen, Engeland en wat heb ik er zin in! Om 13:20 zal mijn vliegtuig opstijgen vanuit Schiphol en om 13:40 zal ik landen op London Gatwick. En nee, de vlucht is niet 20 minuten, maar we hebben te maken met een tijdsverschil van één uur.

Morgenmiddag kom ik dus aan in mijn nieuwe woonplaats Londen. Hoe gek is dat? Mijn host dad enpossibly the girls, zoals mijn host mum zei, zullen me ophalen van het vliegveld. Dan zullen we naar huis gaan en zal ik iedereen ontmoeten. Ik heb ook kadootjes voor de familie gekocht en ik denk dat ik die dan ga geven. Ik heb allerlei (oud-)Hollands snoep, zoals drop, zoethout en stroopwafels, houten mini klompjes, een delftsblauw molentje, kaas, delftsblauwe pannenlappen en De Ruijter mini's (die ik stiekem nog moet halen). Ook wilde ik eigenlijk graag het boek Pluk van de Petteflat (Tow Truck Pluck) in het Engels geven, maar ik ben er niet meer aan toe gekomen om die te bestellen. Dus wie weet: een toekomstig verjaardagskadootje?

Ik vraag me ook zeker af wat ik zaterdag als avondeten krijg en ik hoop maar dat ik het lust, want de typisch Engelse gerechten, die spreken me eerlijk gezegd niet aan. Maar dat komt vast goed, ik heb overigens de rest van de week het avondeten in de hand en gelukkig ben ik niet de meest moeilijke eter.

Zondag zal denk ik ook een rustig dagje worden. Misschien krijg ik dan wel wat te zien van de omgeving. We zullen het zien en ik zal het jullie zeker vertellen.

Maandag begint het dan een beetje op gang te komen. De kinderen zijn dan nog vrij en ik heb met mijn host mum afgesproken dat we dan allerlei geregel dingetjes gaan doen, zoals een simkaart en Travelcard.

Dinsdag zal mijn host mum ook nog vrij nemen en dan beginnen de scholen. We nemen de hele routine samen door en mijn host mum zal me voorstellen aan de leerkrachten, etc.

Woensdag sta ik er meer zelf voor, maar één van de ouders zal dan zorgen dat ze thuis werken, zodat ik wel alles kan vragen en ze er in ieder geval nog zijn.

Vanaf donderdag weet ik nog niet hoe het gaat. Mijn host mum zei dat ze het in ieder geval belangrijk vond dat ik eerst de kinderen goed leer kennen, voordat ik echt mijn huishoudelijke klusjes moet uitvoeren.

Dit is dus een beetje wat er me aankomende week te wachten staat, maar misschien willen jullie ook wat weten over deze laatste week in Nederland. Afgelopen week heb ik van verschillende vrienden afscheid genomen en ik heb eigenlijk geen idee waarom deze week zo onwijs snel is gegaan. Donderdag had ik een afscheidsfeestje voor mijn familie. Papa en ik hadden allerlei tapasgerechten gemaakt. Het was zeker geslaagd, als ik dat zelf mag zeggen. En toen was het opeens vrijdag, vandaag dus, en moest ik eigenlijk mijn koffer nog inpakken en heel veel doen. Gelukkig lag alles wel al in stapeltjes in mijn kamer (sidenote: dat was echt een puinhoop), dus vanmiddag heb ik mijn koffers ingepakt en net hebben we nog patat en niet te vergeten kroketten en frikandellen gegeten, want wat ga ik die missen. Net als kaas en normaal brood. Het komt toch altijd weer aan op eten.

Ik heb hartstikke veel zin in morgen, maar ben ook onwijs zenuwachtig. Zal ik zijn zoals mijn host family mij in gedachten had? Klikt het met de kinderen? Ga ik mijn plaatsje daar vinden? En ben ik eigenlijk niet 101 dingen vergeten? Het komt vast allemaaal goed, maar het zijn toch vragen die door je hoofd gaan.

Morgen zal het eerst even moeilijk zijn, vooral als ik afscheid ga nemen van de honden, want eerlijk gezegd: die ga ik toch echt het meeste missen. Ik kan met iedereen nog praten en Skypen, maar met honden gaat dat toch een beetje lastig. Ik weet zeker dat het daarna minder wordt en gewoon goed gaat. Ik heb overigens al een aantal meiden leren kennen die ook naar Londen komen als au pair, dus met hen kan ik in ieder geval over zulke onderwerpen praten. Trouwens, echt heel leuk, we hebben nu al een 'Facebook message groep' met een aantal Nederlandse au pairs in / rond Londen en de 17e gaan we met elkaar wat doen in Londen.

Ik houd jullie op de hoogte van wat er allemaal gebeurd! Ik wil zondag sowieso iets plaatsen, omdat het toch de eerste twee daagjes zijn, en daarna wil ik wekelijks posten over wat er die week is gebeurd.

Als je wil, kun je je (geloof ik) rechts inschrijven voor de mailing lijst, zodat je automatisch een mail krijgt als ik iets plaats op mijn blog.

Ik spreek jullie snel weer, maar dan vanuit Londen!

Lots of love,
Amber

Reacties

Reacties

Monique

Heel veel succes in Londen, Amber! Geniet van alles, ook van de kleine dingen die er zijn.

Groetjes Monique Muileboom.

Hanny

Heel veel plezier! Goede reis! You go girl!!

Tante Nel

Hi Amber, je zult het niet willen geloven, maar zelfs tijdens onze vakantie denk ik aan je... Wat zal je hoofd vol zijn met alle eerste indrukken! Viel het eten mee? ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active