Match: het is officieel

Hallo allemaal,

Eindelijk is het zover: ik heb mijnhost family gevonden en zal 3 (of 4) september naar Londen vertrekken. Van de gedachte dat ik een jaar in Londen ga wonen bij een leuk gezin word ik extremely happy. Ik zal jullie vertellen wat er de afgelopen tijd allemaal is gebeurd en geloof me, dat is veel.

De eerste dag na mijn acceptatie had ik al een mail binnen metde titel: 'Betreft: mogelijk gastgezin'.Dit gezin was een alleenstaande moeder met een zoontje van bijna 9, wonende in Essex. Maar tijdens het lezen van defamily detailswerd ik eigenlijk niet enthousiast. Ik voelde me er niet bij passen en mijn interesses kwamen niet overeen met die van het jongetje. De eerste dag zat ik dus gelijk in een dilemma: is het niet raar als ik het eerst mogelijke gezin al niet leuk vind? Kan ik dat wel zeggen? Na even praten met papa en mama en een paar vriendinnen heb ik toch besloten om een mailtje naar Travel Active te sturen om te zeggen dat ik niet verder wil met dat gezin.

De volgende dag kreeg ik gelijk weer een mail binnen met een mogelijk gastgezin. Een vader en moeder met twee zoontjes van 6 en 8, wonende in Surbiton (wijk in Zuid-West Londen). Deze familie leek me wel leuk en ik heb uiteindelijk ook twee keer met ze geskyped, maar ze verschilden in sommige opzichten toch wel iets van me. Ze zijn bijvoorbeeld veel stricter dan dat ik ben opgevoed en hoewel het me verder leuk leek bij hen, denk ik dat zoiets toch dwars kan gaan zitten.

Op de dag dat ik voor de eerste keer zou Skypen met het vorige gezin, kreeg ik nog een mogelijk gastgezin die dezelfde avond met me wilde Skypen. Dit was een gezin bestaande uit een moeder en vader en een zoontje van 11 en dochtertje van 10, wonende in Essex. Met dit gezin heb ik dus ook geskyped, maar de meeste eerste Skype gesprekken zijn zo'n 45 minuten en dit gesprek was slechts 20 minuten. Ze waren verder erg aardig, maar ik voelde de klik niet zo, dus ik heb dit de volgende dag tegen Travel Active verteld en ben niet verder gegaan met dit gezin.

Een halve week later kreeg ik weer een nieuwe mail in mijn postvak. Dit keer een Italiaans gezin bestaand uit een moeder, vader en zoontje van 6, wonende in Bexley (wijk in Zuid-Oost Londen). Ik heb met de moeder een keer gefacetimed, wat ik een leuk gesprek vond, maar elke opvolgende keren dat ik wou Skypen met ze heb ik tot heel laat gewacht, maar ze kwamen telkens niet. Ze hadden het druk, zei ze. Maar ja, dat zette wel de toon en ik heb verder geen contact meer met ze gehad.

Als laatste kreeg ik het gezin, voor wie ik uiteindelijk heb gekozen. Dit is een gezin bestaande uit een moeder, vader, een dochter van 8 en van 7 en een zoontje van 3,5. Ze wonen in Merton Park, dat is een wijk ongeveer een kwartiertje lopen van Wimbledon, van de tennis dus. Met de trein ben je zelfs binnen 16 minuutjes in Central London (Waterloo Station). Ik heb met dit gezin drie keer geskyped en alle keren vond ik het erg leuk. De eerste skypesessie kreeg ik zelfs een hele tour door het huis en het gesprek duurde meer dan een uur. Ik voelde de klik heel erg en na een halve week hebben we weer geskyped, omdat dat handig was in het weekend. Ik heb toen de hele tijd met de kinderen gepraat en na dat gesprek wilde ik echt graag hun au pair worden. Ik heb daarom de moeder gemaild dat ik graag hun au pair zou willen zijn en of het gevoel wederzijds is. Ik kreeg een mailtje terug: en ja hoor, het gevoel was wederzijds. Gister heb ik dus nog met de moeder geskyped en hebben we een aantal dingen afgesproken, onder andere dat ik een vlucht ga nemen op 3 (of 4) september en ik dan tot het einde van juli 2017 bij hun zal blijven wonen.

Van de week ga ik mijn vlucht dus boeken en dan is het écht allemaal officieel. De afgelopen weken waren zeer stressvol en energievretend, want het gevoel dat je nog niet weet waar je precies aantoe bent is vreselijk, maar er is zeker een hele goede uitkomst uit gekomen. Ik heb heel veel zin in mijn jaar in Londen en ik ga jullie zeker op de hoogte houden.

Lots of love,
Amber


p.s. In verband met privacy redenen gebruik ik nu nog niet de namen van de kinderen, maar ik zal vragen of ik dit in de toekomst mag doen. Dan is het ook makkelijker voor jullie om te volgen.

Reacties

Reacties

Uncle @

Hi Amber,

congratulations, we wish you a good and happy time with this family! Good to read that you have a click with them.

Greetz and CU

Sylvia

Leuk Amber. Zo te lezen heb je het gezin wel overwogen uitgekozen. Nu eerst lekker op vakantie en dan een fantastisch jaar in London.

Tante Nel

Hoi Amber, wat goed van je dat je 'nee' durfde zeggen en nu 'finally' een goed gevoel hebt bij dit gezin! Eerst op vakantie en dan is het voor je het weet september. Het lijkt me erg leuk om je te blijven volgen in dit jaar. Trots op je! Liefs, ook van ome Gerard, tante Nel

Hanny

GEFELICITEERD! !leuk voor je. Fijne vakantie en tot onze dinerdate!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active