Mijn au pair avontuur

Hallo allemaal,

Zoals sommigen misschien wel weten, ga ik komend schooljaar als au pair naar Engeland. Naar Engeland gaan is iets wat ik al tijden wil en het liefst zou ik er ook willen studeren, maar dit is écht onbetaalbaar, tenminste voor mij. Toch bleef het verlangen om naar Engeland te gaan er en begon ik research te doen. Ik kwam langs veel mogelijkheden: high school, taalcursussen, werken in tourisme en zo kan ik nog wel even door gaan. Samen met mijn vader ben ik naarDe Buitenlandbeurs in Utrecht gegaan en uiteindelijk trokau pair mij het meeste aan.

OpDe Buitenlandbeurs hebben mijn vader en ik een goed gesprek gehad met een meisje die bij de 'Travel Active stand' stond. Eenmaal thuis heb ik me gelijk ingeschreven voor deau pair infodag in Venray. Ja, je hoort het goed Venray. Het duurt zowat langer om in Venray te komen dan het vliegtuig naar Engelandte nemen. Op deau pair infodag is er vanalles verteld, dus als jij graag au pair wil worden, dan zou ik je zeker aanraden om naar zo'n infodag te gaan. Ook was er nog de mogelijkheid om vragen te stellen aan het team en een meisje die au pair in Australië is geweest vertelde haar verhaal.

Na deinfodag heb ik nog velen blogs gelezen en voor mezelf alles op een rijtje gezet. Ik heb eerlijk gezegd nooit veel opgepast, maar ik vind het wel erg leuk om met kinderen te werken. Ik zei immers altijd dat ikjuf wilde worden. Dat is vanaf dit jaar overigens verandert inwerken in de media, maar wie weet wat voor terugkeer ik ga maken tijdens mijnau pair avontuur.

Nadat ik zeker wist dat ikau pair wilde worden, ben ik dan ook zoveel mogelijk op zoek gegaan naar ervaring om wat met kinderen te doen. Dit lijkt moeilijker te zijn dan je denkt, tenminste waar ik woon... Gelukkig kon ik bij dehobby club helpen en dat doe ik nu elke vrijdagavond met veel plezier. Maar om oppasadresjes te vinden blijkt onmogelijk te zijn: ik ken persoonlijk niemand die een oppas zoekt, bij de supermarkten mag je geen 'Aangeboden: oppas'-berichten plaatsen en op de veleoppassites is vrijwel niemand uit de omgeving te vinden én op de site waar wel wat mensen zijn aangemeld, moet je betalen om berichten te kunnen sturen (wat ik wel heb gedaan, maar ook dit geeft tot nog toe geen succes). Dus als je toevallig nog een oppas nodig hebt, je weet me te vinden.

Vorige maand heb ik me ingeschreven voorau pair in Engeland bij Travel Active. Vervolgens krijg je een geheel pakket: je moet een applicationformulierover jezelf invullen, een 'dear host family'-brief schrijven, een video over jezelf maken, minimaal tweechild care referenties laten invullen, minimaal één character referentie laten invullen, eenfamily album maken, een verklaring omtrent het gedrag aanvragen, jouw medisch dossier (laten) invullen, je diploma's kopieëren en waarschijnlijk nog een aantal dingen die ik nu even ben vergeten. Dit is dus aardig wat en je bent er ook echt wel een tijdje mee bezig. Persoonlijk hoop ik alles in te leveren, zodra ik achttien ben geworden (3 april). Hierna zal ik een voorbereidingsworkshop, weer in Venray, en een interviewvia Skype hebben. Daarna word ik hopelijk geaccepteerd alsau pairen gaat de zoektocht naar mijn gastgezin van start.

Het wordt dus nog een erg spannende periode. Zeker nu ik ook in mijn examenjaar van het vwo zit en ik dus in mei eindexamen zal doen. Ik zal jullie op de hoogte houden wanneer er belangrijke gebeurtenissen hierin Nederland plaatsvinden. Wanneer ik uiteindelijk in Engeland ben, wat nog een aantal maanden zal duren, hoop ik jullie ook op de hoogte te houden vanmijn avontuur daar. Hoe vaak dat zal gebeuren, kan ik nog geen uitspraken over doen.

Ik hoop dat jullie een beetje willenmeereizen met mijn avontuur en dat alles mooi gaat uitpakken.

Lots of love,
Amber

Reacties

Reacties

Carola Kouwen

Natuurlijk reis ik graag mee met jouw avontuur. Spannend voor je Amber. Dat je een hele mooie tijd mag beleven in Engeland. En dat je weer gezond, tevreden, voldaan met een super mooie ervaring thuis kom.
Ik ben trots op je Amber.????

Sterre

i am verrrrry excited to follow your adventure

Tante Nel

Ha die Amber, wat een uitdaging.... alleen het voortraject al! Heel veel succes hoor. Misschien zou je eens aan je grote nicht Annemarie kunnen vragen om op te mogen passen. Op VIJF kinderen is dat ook zéker een uitdaging, haha! Misschien krijg je die kans.

Diana stam

Hey Amber, wat leuk en spannend allemaal. Als je het leuk vind mag je ook een keer bij mij komen kijken dan kan je zien hoe een gastouder werkt. En ik krijg regelmatig vraag of ik een oppas weet dus ik zal aan je denken.
Lieve groet
Je buurvrouw diana

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active